Rolling Walker

Klik for større billeder

 

Fjerlet at løfte ind uden at tage hele pladsen.

Håndtag kan gøres 4 cm højere
med længere bremsekabler. Link 

Selv i en mikrobil kan den finde plads i bagagerummet eller bag et forsæde. Jeg tror, der er plads til to begge steder.
En klassisk og en komfort.
Minsanten, om ikke de kunne være der begge to!
I 2016 viste en knogleskintigrafi øget knogleomsætning sv. t. højre facetled C2 (nakke) og L5/S1 (lænd). Det er en halvtreds år gammel løfteskade, der nu giver problemer med lændehvirvlen - problemer som den lokale kiropraktor har formået at holde i ave, men det kniber ham nu. For at genvinde mobilitet, er anskaffet en "rolling walker". Valget er faldet på et dansk produkt byAcre fremstillet i kulfibre. En lav vægt på 4,8 kg kan være lige det, der gør, at den bliver brugt - nem at tage med i bilen. Nu ser vi. Det er et forsøg værd.

Det forsøgtes så - i dag 28. april 2022 - gik hele vejen hen ad gaden. Fantastisk og ubesværet. Kunne ikke kende halvdelen af husene, så længe er det siden, jeg har været henne i bunden af gaden. Faldt i snak med en elskelig ældre dame og vi fandt ud af, at hun har boet her i 30 år og jeg i 60 år uden at kende hinanden. Fik en invitation til at kigge ind en dag inden jeg rullede videre - ufatteligt hvad en Ferrari-rød walker kan gøre.

29. Vendte gaden igen. Traf en ung tilflytter. Tilbød at lægge have til et gadeparty den 20. august - den kan altså noget den nye walker.

15. maj. Kan nu gå to km problemfrit - og oprejst. Opdelt i 6 etaper med frisk gang, 5 km/h får pulsen op på 130. Hvil indimellem får den ned igen på 70. En sådan tur tager med nabosnak og det hele en lille timestid. Det bedste af det hele er eftervirkningen, der gør det muligt at gå opret længere og smertefrit uden stok og støtte.

Det gav mod på en Nationalpark Thy tur i forrige uge - ingen problemer på faste grusveje og trampede stier. Det gik også godt på skovveje i Eshøj Plantage. Den klarede dog ikke sandet på Klitmøller Strand.
 
Tro det eller ej - mig selv indbefattet - turen fik mig til at anskaffe et Trangia stormkøkken, så Nationalparken kan udforskes dybere og endnu mere komfortabelt næste gang.

Min er en “Klassisk”. Jeg kan fint kante mig ned på sædet, men de fleste, jeg kender, vil nok med fordel kunne vælge den 5 cm bredere “Komfort”. Det, med at kunne sidde undervejs, er vigtigt.

Plusser: 
+ Håndtag lette at skubbe i bund, så den kan stuves opret i et bagagerum på en Peugeot 108 
+ Kablerne er gemt bort, så de ikke fisker alting under stuvning 
+ Så smalt sammenklappelig, at der kan være to i bagagerummet 
+ Let vægt, tæt sammenklappelig gør den let at løfte i en hånd, når den stuves, tages med op, hvor der ikke er elevator
+ Fri 30 dages prøveperiode.
+ Flot design - helt afgørende

Minusser: 
- Der er så lidt plads mellem bremsehåndtag og håndtag, at fingerknoerne støder mod, hvis man vil holde helt rundt om håndtaget 
- For lav. Det går lige an med håndtaget helt trukket op, men det ville være rart med en tak højere. Det kunne klares ved at øge afstand mellem håndtag og bremsehåndtag uden forlængelse af bremsekabler. Nyere udgaver er født med længere bremsekabler.
- Stokkeholder, både øvre og nedre del falder af for et godt ord 
- Hullet i nedre stokkeholder er så stort, at en knortekæp og en vandrestok uden dup falder igennem. En udgave med mindre hul kan bestilles.
- Nedre strop på organiser tasken er for lang eller slap til at holde den på plads. En strip kan klare det.
- Klassisk versionen er for smal for de fleste. Komfort versionen burde sælges som standard.
- Styrkemæssigt er det næsten lodrette kryds bedst, men det støder mit øje, at krydset ikke flugter med det boomerangformede chassis.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Gæsteliste

Højdedraget

Ane